۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
بازدیدها: 1,318
بدون نظر

با سلام خدمت همراهان گرامی و دوست داران نرم افزار دیگسایلنت

در این آموزش که اولین قدم در کار کردن با پروژه های دیگسایلنت هست قصد دارم نحوه باز کردن پروژه رو در این نرم افزار حرفه ای به شما یاد بدم. نرم افزار دیگسایلنت برخلاف نرم افزار متلب و سایرین خیلی متفاوت هست اما متفاوت بودن به معنای سخت بودن آن نیست. مطمئنا اگر با کاربردهای این نرم افزار آشنا بشید حتی اگر نیاز به آن هم نداشته باشید مشتاق خواهید بود تا این نرم افزار را به عنوان یک مهندس برق یاد بگیرید. قابل ذکر است که این یک نرم افزار رسمی است و اکثر شرکت های برق در جهان از جمله ایران از این نرم افزار برای مدیریت و پایش شبکه استفاده می کنند.

قدم اول برای اجرای پروژه باز کردن نرم افزار است. پس از باز کردن نرم افزار مطابق شکل زیر از منوی بالای صفحه روی گزینه file کلیک کرده و سپس روی گزینه Import کلیک کنید و در پنجره بعدی گزینه اول را انتخاب کنید. در این مرحله پروژه ای را که بر روی کامپیوتر خود دارید انتخاب کرده و دکمه Open را بزنید. اکنون پروژه شما وارد نرم افزار شده است ولی شما در این مرحله قادر به مشاهده آن نیستید. (در نرم افزار دیگسایلنت ابتدا باید پروژه را وارد نرم افزار کرد و سپس آن را اکتیو کرد که مرحله Active کردن پروژه در ادامه توضیح داده می شود.)

وارد کردن پروژه به نرم افزار

پس از انجام مراحل بالا نوار آبی رنگی در پایین نرم افزار پر می شود که نشان دهده ورود موفق پروژه به نرم افزار است. در صورتی که پروژه شما به درستی وارد نرم افزار نشود، شما با پیام خطا روبرو می شوید.

حال برای اکتیو کردن پروژه از گزینه Data Manager که در پایین گزینه فایل در منوی بالای صفحه قرار دارد روی اسم پروژه مورد نظر در لیست پروژه ها راست کلیک کرده و سپس روی گزینه Activate کلیک میکنیم.

Active project

در این مرحله پروژه شما در پنجره نرم افزار قابل مشاهده و آماده انجام تغییرات و یا ران کردن می باشد. در آموزش های بعدی انواع ران کردن پروژه در نرم افزار دیگسایلنت خدمت شما توضیح داده می شود.