سمینار کارشناسی ارشد کنترل ولتاژ میکروگریدها یک سمینار آماده برای دانشجویان کارشناسی ارشد برق قدرت و الکترونیک قدرت می باشد. چکیده کوتاهی از این سمینار که دارای ۷۱ صفحه است در زیر آمده است. این سمینار در ۵ فصل نوشته و از برترین و معتبرترین مقالات ieee استفاده شده است. فصل بندی سمینار بصورت کامل انجام شده است.

یک میکروگرید مجموعه ای یکپارچه از واحدهای تولید میکرو، منابع ذخیره کننده انرژی و بارها است که معمولاً دارای توان کمتر از ۱۰۰ کیلووات می‌باشدو دارای دو حالت کاری متصل به شبکه و مستقل از شبکه است. مسأله پایداری ولتاژ یکی از فاکتورهای مهمی است که به منظور اجتناب از فروپاشی ولتاژ و خاموشی در سیستم باید در برنامه ریزی و بهره برداری میکروگرید منظور شود. با توجه به اینکه در یک میکروگرید باس بی نهایت وجود ندارد و اکثر منابع تولید توان دارای واسط‌های الکترونیک قدرت هستند، از این رو نگرانی اصلی در کنترل میکروگرید، کنترل مبدل‌های الکترونیک قدرت است.

در این سمینار مسأله پایداری و کنترل ولتاژ در یک میکروگرید با روش‌هایی که اساساً مبتنی بر کنترل مبدل‌های الکترونیک قدرت است بررسی می‌شود. برای بررسی پایداری ولتاژ در این گزارش از روش‌های کنترل افت تعمیم یافته، کنترل هوشمند و کنترل متمرکز استفاده شده است. روش‌های کنترل میکروگرید بر اساس کنترل افت مرسوم و همچنین کنترل افت تعمیم یافته مبتنی بر منطق فازی برای بهبود پروفیل ولتاژ ارائه می‌شوند و در ادامه مسأله پایداری ولتاژ با توجه به وابستگی آن به توان راکتیو با روش‌های کنترل وار بررسی می‌شود. سپس، شاخص پایداری ولتاژ سریع برای پایدار کردن یک میکروگرید جزیره شده برای حالت اضافه بار و همچنین قطعی خطوط بررسی می‌شود. در پایان هم با توجه به اینکه یکی از معیارهای سنکرون کردن میکروگرید جزیره شده با شبکه ولتاژ متوسط پروفیل ولتاژ است به روش‌های سنکرونیزم مبتنی بر تغییرات ولتاژ اشاره می‌شود.


  • سلام دوست عزیز
    من این سمینار شما که در رابطه با کنترل ولتاژ در ریز شبکه ها می باشد را میخواستم.
    با تشکر

    • سلام من این سمینارو میخوام باید چکار کنم

    • برای خرید این سمینار با ایمیل زیر تماس بگیرید یا با شماره تلگرام زیر:
      mehdi23ampayer@yahoo.com
      ۰۹۳۳۸۱۶۶۳۷۷