۱۵ اسفند ۱۳۹۵
بازدیدها: 1,686
بدون نظر

کوره قوس شامل یک حمام بزرگ و کم عمق با لایه نسوز اسیدی یا بازی و الکترودهای کربنی بر بالای بستر ذوب می باشد که می توانند بالا و پایین بروند . جریان الکتریکی از ترانسفورمرها به این الکترود ها وارد می شود. آهک برای حذف ناخالصی ها و تشکیل سرباره به ذوب اضافه می شود . فلزی که مذاب را تشکیل می دهد ، قراضه با ترکیب شناخته شده است. هنگامی که کوره با قراضه شارژ شد ، الکترودها پایین آورده می شوند و جریان الکتریکی برقرار می گردد و قوس الکتریکی تشکیل میشود.سپس الکترودها بالا می روند و قوس الکتریکی از الکترود به فلز برقرار و ذوب شدن آغاز می شود . دما در نزدیکی نوک الکترود به حدود c◦ ۴۱۰۰می رسد که قراضه را ذوب می کند . آهک ، فلوراسپار ، کربن و فروآلیاژها برای اکسیژن زدایی فلز نیز اضافه می شوند.

کوره قوس های الکتریکی یا کوره های القایی امروزه با نفوذ به صنایع در کنار مزایایی که دارند باعث ایجاد مشکلات کیفیت توان برای شبکه های برق شده اند. کوره القایی با توجه به مصرف بالای برق از یک سو و از سوی دیگر به دلیل اینکه توان راکتیو زیادی از شبکه میشوند، مشکلات افت ولتاژ و فلیکر ولتاژ را بوجود می آورند.

در این پروژه که در سیمولینک متلب شبیه سازی شده و دارای مقاله مرجع نیز میباشد، ساختار یک کوره قوس الکتریکی مورد بررسی قرار گرفته و مدلسازی و شبیه سازی میشود.

photo_2017-03-05_10-11-47