۲۳ آبان ۱۳۹۸
بازدیدها: 831
بدون نظر

برای ایجاد یک پروژه جدید در نرم افزار دیگسایلنت ابتدا بر روی گزینه file کلیک کرده و سپس از تب New مطابق شکل زیر گزینه Project را انتخاب کنید.

ایجاد پروژه جدید

 

در ادامه پنجره زیر باز می شود. در این مرحله باید نام پروژه خود را در قسمت ۱ تایپ کنید و سپس برای تنظیمات مربوط به واحدها وارد گزینه مشخص شده در قسمت ۲ شوید.

انتخاب نام پروژه

 

پس از کلیک کردن بر روی قسمت ۲ وارد یک پنجره جدید می شوید که در این قسمت می توانید نوع واحد اندازه گیری، واحد اندازه گیری طول کابل ها و خطوط، ضریب توان های مختلف و واحد پولی را تعیین کنید.

سیستم اندازه گیری

در تب Advanced Calculation Parameters می توان تنظیماتی مانند توان ظاهری پایه، حداقل مقاومت، حداقل هدایت و امپدانس آستانه برای مدل Z و غیره را تعیین کرد.

تنظیمات

 

اکنون که همه تنظیمات دلخواه را وارد کردید، روی دکمه OK مانند شکل زیر کلیک کنید. یک پوشه Study case برای ایجاد یک Grid و انجام محاسبات مربوط به پروژه به صورت خودکار ایجاد می شود که می توانید مقدار فرکانس کاری شبکه را نیز وارد کنید. می توانید نامی برای Study case های خود در نظر بگیرید. قابل ذکر است که یک پروژه می توان چندین Study case یا مورد مطالعاتی مختلف داشته باشد. بعنوان مثال ممکن است در پروژه شما یک مورد مطالعاتی برای آنالیز پخش بار و یک مورد مطالعاتی برای آنالیز هارمونیکی وجود داشته باشد. که در این صورت پس از ساخت مورد مطالعاتی اول می توانید به راحتی مورد مطالعاتی جدیدی ایجاد کرده و عملیات مورد نظر خود را روی شبکه خود انجام دهید. پس از طی کردن مراحل بالا، تصویری از نرم افزار همراه با کتابخانه و ابزارهای آن در مقابل شما قرار می گیرد. با کلیک کردن بر روی هر عنصر کتابخانه می توانید عناصر را در صفحه شبیه سازی قرار دهید. برای اتصال عناصر مختلف از خط یا کابل استفاده می شود که در آموزش های بعدی به آن اشاره می شود.

دیاگرام گرافیکی