۹ تیر ۱۳۹۴
بازدیدها: 848
بدون نظر

در جهانی که در آن زندگی می کنیم، پیشرفت علم و فناوری سریع تر از آنچه که ما فکر میکنیم روبه افزایش است. شاید زمانی حتی فکر اینکه بتوانیم یک وسیله را از نقطه دوری کنترل کنیم در فکر هیچ کس نمی گنجید. اما علم و کنجکاوی بشر زندگی را به سمت فناوری‌های نوین سوق می دهد. فناوری خانه های هوشمند و شهر هوشمند نیز از این قاعده مستثنا نیست. همانطور که با پیشرفت فناوری تمایل بشر به زندگی راحت تر بیشتر می شود، امروزه خانه های هوشمند یکی از راهکارهای آسایش و رفاه خانواده ها محسوب می شوند. یک خانه هوشمند متشکل از زیرساخت هایی است که توسط یک سری خطوط ارتباطی که می توانند متفاوت باشند وظیفه کنترل خانه را بر عهده دارند. با استفاده از فناوری های بکار رفته در صنعت خانه های هوشمند می توان کلیه تجیزات برقی شامل سیستم روشنایی، سیستم صوتی، سیستم حفاظتی ساختمان، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و تهویه، آبیاری مزارع یا گیاهان خانگی و هر آنچه که در یک خانه قابلیت کنترل توسط فرد را دارا می باشد، کنترل کرد. سیستم مدیریت ساختمان یا BMS علاوه بر راحتی و آسایش افراد خانه، باعث مدرنیته شدن و زیبایی خانه شما می شود و همچنین مصرف انرژی را با کنترل بیشتر کاهش می دهد. انعطاف پذیری سیستم خانه هوشمند تنها به کنترل پذیری ختم نمی شود. در این سیستم فرد می تواند برای خانه خود سناریویی با بی نهایت دستور شرطی با محدوده زمانی معین تعریف کند و مطابق با سلیقه و میل خود تنها با یک کلید چندین دستور برنامه ریزی شده را بصورت پشت سرهم اجرا کند.

هوشمند سازی تنها محدود به خانه ها نمی شود بلکه در

  • هتل ها
  • مدارس
  • بیمارستان ها
  • سالن های کنفرانس
  • بانک ها و اماکن دولتی (شهرداری، فرمانداری، پتروشیمی و …)
  • ساختمان پزشکان
  • دفاتر اداری
  • فروشگاه های زنجیره ای
  • تالارهای مناسبتی
  • و هر مکانی که خواستار محیطی آرام، مدرن و ایمن است، قابل اجرا می باشد.

با آرساتک زندگی را لمس کنید

چرا خانه های هوشمند؟!

  • امنیت خانه: با استفاده از فناوری خانه های هوشمند، علاوه بر زیبایی و راحتی، سطح حفاظت و مدیریت محیط خانه یا محل کار خود را بالا می برید. علاوه بر ویژگی های سیستم مدیریت ساختمان، BMS را می توان بعنوان یک سیستم Adaptive یا وفقی با سیستم حفاطتی های حفاظتی مجزا برشمرد که در این حالت سیستم حفاطتی سنتی به یک سیستم حفاظتی هوشمند تبدیل می شود. دیگر ویژگی حفاطتی این سیستم مدیریت زمان است. از آنجایی که ممکن است یک فرد نتواند به موقع عملی را انجام دهد و عدم انجام آن عمل منجر به خسارتی شود، در این لحظه این سیستم مدیریت هوشمند است که با وقت شناسی برنامه ریزی شده اعمال دریافتی از افراد را به موقع و بدون نیاز به عامل انسانی اجرا می کند.
  • آسایش ذهن: اینکه بشر همواره بدنبال آسایش و رفاه بیشتری است غیرقابل انکار است. با استفاده از این سیستم هوشمند می توانید منزل خود را بصورت مدیریت شده کنترل کنید. اگر هزارات کیلومتر از خانه خود دور هستید و میخواهید گیاهان حیاط خود را آبیاری کنید اصلا جای نگرانی وجود ندارد. چرا که اگر خانه شما هوشمند باشد، تنها با یک ارتباط اینترنت و یک اپلیکشن بر روی موبایل یا تبلت خود می توانید گیاهان را ابیاری کنید، دمای منزل خود را تنظیم کنید، سیستم حفاظتی خانه را بازرسی کنید، ورود و خروج افراد منزل را کنترل کنید و با آرامش خاطر به سفر خود ادامه دهید و از زندگی لذت ببرید.

BSM

  • امکانات بی حد و حصر:  زمانیکه خانه را ترک می کنید و کلید را فراموش می کنید، اصلا جای نگرانی نیست؛ چرا که شما با موبایل یا تبلت خود به راحتی درب منزل را باز می کنید. اگر به سفر رفته اید و فراموش کرده اید سیستم گرمایشی را غیر فعال کنید، تنها با لمس یک آیکن بر روی موبایل خود آن را خاموش می کنید. از خواب بیدار می شوید و همانطور که سیستم آبیاری گیاهان باغچه بر اثر بارش همزمان باران قطع می شود، پرده های اتاق شما کنار کشیده شده و از فضای دل انگیز طبیعت بهره می برید و با پخش خودکار یک موزیک ملایم آماده شروع یک روز پرنشاط می شوید. اینها تنها بخشی از قابلیت های یک خانه هوشمند است. شما می توانید برای میهمانی های رسمی خود سناریوهای مختلفی طرح ریزی کنید و میهمانان خود را از این همه کنترل پذیری شگفت زده کنید.